SlideShare une entreprise Scribd logo
1  sur  55
Télécharger pour lire hors ligne
Úvod do PPC systémov
FF UK, Studia Nových Médií
20. 4. 2011



                             Miloš Kriššák



                                             1
Obsah

 Prehľad PPC systémov
 Internetová aukcia
 Meranie a vyhodnocovanie
 Facebook
 Nástroje



                            2
Reklamné PPC systémy v ČR




                            3
4
5
6
Reklamné plochy
          Vyhľadávanie




                         7
Reklamné plochy
          Vyhľadávanie




                         8
Reklamné plochy
          Obsahová sieť




                          9
Reklamné plochy
          Obsahová sieť




                          10
Cielenie vo vyhľadávaní
        Kľúčové slová + Text Ad




       Kľúčové slová + Image Ad
 Iba pre výsledky hľadania v
        “Obrázkoch”

                                  11
Cielenie v obsahovej sieti
      Kľúčové slová + Text Ad / Banner




     Zvolené umiestnenie podľa URL / kategória




                                                 12
Cielenie v obsahovej sieti

        Remarketing

Cielenie podľa preddefinovaných skupín, ktoré
zachytáva kód na stránke (a ich kombinácie)

Všetky formáty obsahovej siete (Texty / Bannery)




                                                   13
Špecifikácia formátov
  Textová reklama
       25 znakov:         Poznáte SNM?
       35 znakov:         Už je najvyšší čas. Spoznajte nás.
       35 znakov:         Navštívte #SNMbeer už zajtra!
       35 znakov:         snm.cuni.cz


  Grafická reklama
              Formáty: gif, jpg, png, swf

              300 x 50    Mobile leaderboard
              468 x 60    Banner
              728 x 90    Leaderboard
              250 x 250   Square
              200 x 200   Small square
              336 x 280   Large rectangle
              300 x 250   Inline rectangle
              120 x 600   Skyscraper
              160 x 600   Wide skyscraper


                                                               14
Špecifikácia formátov
  Video reklama
            In-stream video (US only)
            YouTube promoted video (selected countries)
            Click to Play Video
            In-stream Audio (US & Canada only)
            In-video static image



  Image Search Ad




                                                          15
Google vyhľadávanie + partneri

Display reklama (sieť AdSense)

Množstvo reklamných formátov

Najväčšie pokrytie

Smart pricing

AdWords Editor

Google podpora

Výukové centrum




                                 16
Český PPC sysém, vyvinutý Jyxo, licencovaný Seznam

Vyhľadávania na Seznam, Zboží.cz, Firmy.cz, v
encyklopédii, Sbazar, v hľadaní obrázkov

Obsahová sieť

Veľké pokrytie na českom trhu

Menšie možnosti optimalizácie

Vlastný systém merania

Export / Import




                                                 17
Internetová aukcia
Ako funguje radenie inzerátov




                                18
19
Kvalita inzerátov a KWs
                                 Počet inzerentov

                           Sezóna
   Cena za klik


      Čas / rozhodujúci okamih



Denné rozpočty / scheduling


                                                    20
Užívateľ




           Inzerent
                      21
Bid / Price
              CPC Bid   Price Paid

1.             6 Kč       5 Kč

2.             5 Kč       4 Kč


3.             4 Kč       2 Kč



4.             2 Kč

                                     22
Relevancia




Užívateľ




             Inzerent
                        23
AdRank = Quality Score x CPC bid
      AdRank
1.      42        QS: 1 - 10

                8 - 10: Super :)
2.      40
                     7: OK
                 5 - 6: Doplácaš!
                 3 - 4: Je to zlé
3.      32       1 - 2: Odpis...


4.      20

                                    24
Podiel faktorov hodnotenia kvality (QS)



              Relevancy        CTR
                               Relevancy
  CTR                          LP Quality
                               Account history
                  LP Quality   Other
          Account history
          Other




                                                 25
Podiel faktorov hodnotenia kvality (QS)
                                              CTR
                                              Relevancy
CTR : click-through rate                      LP Quality
                                              Account history
                                              Other



CTR = Clicks / Impressions


                 CTR kľúčového slova
                 CTR inzerátu
                 CTR display URLs v zostave
                 CTR celého účtu
                 CTR v Google sieti




                                                                26
Podiel faktorov hodnotenia kvality (QS)
                                                                   CTR
                                                                   Relevancy
                                                                   LP Quality
                                                                   Account history
                                                                   Other

 Relevancia
                             Relevancia kľúčového slova a inzerátu
                             Relevancia KW + Ad k hľadanému výrazu (matched query)
                             Iné


 LP Quality
     Môže poškodiť pri negatívnom hodnotení

 Account History
     Výkon účtu v geografickom regióne, kam cieli reklama


                                                                                     27
AdRank
         CPC Bid   x   QS   = AdRank

1.        6 Kč         7        42

2.        5 Kč         8        40


3.        4 Kč         6        24



4.        2 Kč         10       20

                                       28
CPC(1) = AdRank(2) / QS(1)
Hodnotenie kvality




        Cena kliku   *) Zdroj:Výskum Click Equations (www.clickequations.com)




                                                                                29
Koľko teda zaplatím?
        CPC Bid   x   QS    =   AdRank                        CPC

1.       6 Kč         10         60                 50/10=        5 Kč


2.       5 Kč         10         50                  40/10=       4 Kč


3.       4 Kč         10          40                 20/10=       2,10 Kč

                                       First Page bid = 2,10 Kč


4.       2 Kč          10
                                  20                               x

                                                                            30
Koľko teda zaplatím?
        CPC Bid   x   QS        =   AdRank                        CPC

1.       6 Kč         7              42                  40/7=    5,71 Kč


2.       5 Kč         8              40                  24/8=        3 Kč


3.       4 Kč         6               24                  20/6=   3,33 Kč

                                           First Page bid = 2,10 Kč


4.       2 Kč              10
                                      20                               x

                                                                             31
Rekapitulácia
     Pozícia inzerátu (AdRank)
              Hodnotenie kvality (Quality Score)
              Cenová ponuka (CPC bid)
      Faktory ovplyvňujúce cenu (CPC)
              Ponuka konkurencie
              First Page Bid / CPC bid
              Hodnotenie kvality (Quality Score)
      Faktory ovplyvňujúce QS
              CTR
                Indikátor relevancie : čím presnejšie zacielený a špecifickejší, tým lepšie CTR
                CTR je ovplyvňovaná
                      pozíciou inzerátu
                      kvalitou textu
                      presnosťou zacielenia
              Relevancia (chce: analýzu webu, relevantné KWs, relevnanté texty)
             Výkon účtu / Výkon v geografickej lokalite
             Výkon v Google sieti (u všetkých inzerentov)
     Vyhodnocuje sa pri každej aukcii
     Mení sa časom podľa výkonu kampane


                                                                                                 32
Meranie a
vyhodnocovanie

Život je interpretácia.
Štatistika je interpretácia.
Život je štatistika.




                               33
4 skupiny metrík

   Clicks, Impressions, CTR, Avg. CPC, Avg. Position

   Conversions, Conversion Rate, Cost per Conversion

  Total Conversion Value, Value per Conversion

  View-through Conversion, Impression Share




                                                       34
Konverzný kód




                35
Štruktúra účtu

                 Zostavy (AdGroups)




                 Kľúčové slová




                                      36
Štruktúra účtu

                  Inzeráty / Ads




        Vyhľadávacie termíny / Search Terms




                                              37
Typy zhôd
   Voľná zhoda (Broad Match) :                   auto
       Modifikovaná voľná (Modified Broad) :      +auto
   Frázová zhoda (Phrase Match) :               “auto”
   Presná zhoda (Exact Match) :                 [auto]


   Špeciálny prípad matchingu: Session-Based Broad Match


   Negatívne KWs
   Negative Broad :     -auto
   Negative Phrase : -”auto”
   Negative Exact (tzv. Embedded Match) : -[auto]


   V obsahovej sieti možno tiež vylúčiť
     Site / Category exclusion
     Below the fold exclusion


                                                           38
Čo merať? Ako merať?                         Pre koho merať?

 Podľa typu kampane:
   Brandová kampaň (zvyšovanie povedomia)
   Kampaň na získanie návštevnosti
   Výkonová kampaň


 Ukazovatele (KPIs - Key Performance Indicators)
    Reach, Frequency
    Impression Share / Reach; CTR / Click Volume; CPC; Quality Traffic
    Conversions; Conv. Rate; Cost per Conversion; ROI (Return on Investment)



 Účel
    Optimalizácia I. rádu (CTR, CPC, Pos.), II. rádu (Cost per Conv., Conv. Ef., ROI)
    Optimalizácia kvality (podľa času, miesta, zdroja)
    Reporting (pre klienta, pre manažment, pre vlastnú potrebu)



                                                                                        39
*) Zdroj obr.: www.mojandroid.sk




                                   40
Facebook PPC systém




                      41
Facebook PPC systém




                      42
Facebook PPC systém




                      43
Facebook PPC systém




                      44
Facebook PPC systém




                      45
Nástroje




           46
Keyword Tool / Návrhy kľúčových slov




                                       47
Traffic Estimator / Odhad návštevnosti




                                         48
Ad Preview Tool / Náhľad reklamy




                                   49
Google Insights for Search




                             50
Wonder Wheel / Kolo informácií




                                 51
DoubleClick Ad Planner




                         52
DoubleClick Ad Planner




                         53
Ďalšie nástroje
    Google Website Optimizer
    Conversion Optimizer
    Automated Rules

Zlepšováky
    Rozšírená CPC (Enhanced CPC)
    Auto-optimalizácia zobrazovania inzerátov
     Rotate, Optimize for Clicks, Optimize for Conversions

    Preferencia biddingu
     podľa času, demografických ukazovateľov


                                                             54
Ďakujem za pozornosť

      Miloš Kriššák

  milos.krissak@ataxo.cz
   milos.krissak@h1.cz




                           55

Contenu connexe

Plus de Studia nových médii, FF UK, Praha

Jak se dezinformační weby naučily vracet úder (Ondřej Sliš)
Jak se dezinformační weby naučily vracet úder (Ondřej Sliš)Jak se dezinformační weby naučily vracet úder (Ondřej Sliš)
Jak se dezinformační weby naučily vracet úder (Ondřej Sliš)Studia nových médii, FF UK, Praha
 
Využitie mobilných aplikácii v boji proti plytvaniu jedlom (Karim Kabir)
Využitie mobilných aplikácii v boji proti plytvaniu jedlom (Karim Kabir)Využitie mobilných aplikácii v boji proti plytvaniu jedlom (Karim Kabir)
Využitie mobilných aplikácii v boji proti plytvaniu jedlom (Karim Kabir)Studia nových médii, FF UK, Praha
 

Plus de Studia nových médii, FF UK, Praha (20)

Za Knihovny!
Za Knihovny!Za Knihovny!
Za Knihovny!
 
Festivalová únikovka na Šrámkově Sobotce
Festivalová únikovka na Šrámkově SobotceFestivalová únikovka na Šrámkově Sobotce
Festivalová únikovka na Šrámkově Sobotce
 
Biblioterapeutický web Bibliohelp
Biblioterapeutický web BibliohelpBiblioterapeutický web Bibliohelp
Biblioterapeutický web Bibliohelp
 
Atlas konspirací 2.0
Atlas konspirací 2.0Atlas konspirací 2.0
Atlas konspirací 2.0
 
Kreativní komunikace prostoru H40
Kreativní komunikace prostoru H40Kreativní komunikace prostoru H40
Kreativní komunikace prostoru H40
 
Virtuálna realita (Simona Fábryová)
Virtuálna realita (Simona Fábryová)Virtuálna realita (Simona Fábryová)
Virtuálna realita (Simona Fábryová)
 
Chlebíček (Kateřina Janovská)
Chlebíček (Kateřina Janovská)Chlebíček (Kateřina Janovská)
Chlebíček (Kateřina Janovská)
 
Moudrost facebookových skupin (František Pfann)
Moudrost facebookových skupin (František Pfann)Moudrost facebookových skupin (František Pfann)
Moudrost facebookových skupin (František Pfann)
 
Rok tramvajáka (Kryštof Petrásek)
Rok tramvajáka (Kryštof Petrásek)Rok tramvajáka (Kryštof Petrásek)
Rok tramvajáka (Kryštof Petrásek)
 
SNM má na víc (Jakub Jetmar)
SNM má na víc (Jakub Jetmar)SNM má na víc (Jakub Jetmar)
SNM má na víc (Jakub Jetmar)
 
Jak se dezinformační weby naučily vracet úder (Ondřej Sliš)
Jak se dezinformační weby naučily vracet úder (Ondřej Sliš)Jak se dezinformační weby naučily vracet úder (Ondřej Sliš)
Jak se dezinformační weby naučily vracet úder (Ondřej Sliš)
 
Over-turismus (Petra Šimůnková)
Over-turismus (Petra Šimůnková)Over-turismus (Petra Šimůnková)
Over-turismus (Petra Šimůnková)
 
Vesmír: místo kde zůstává rozum stát (Lukáš Musil)
Vesmír: místo kde zůstává rozum stát (Lukáš Musil)Vesmír: místo kde zůstává rozum stát (Lukáš Musil)
Vesmír: místo kde zůstává rozum stát (Lukáš Musil)
 
Zlozvyky a jak s nimi zatočit (Ludmila Hrnčířová)
Zlozvyky a jak s nimi zatočit (Ludmila Hrnčířová)Zlozvyky a jak s nimi zatočit (Ludmila Hrnčířová)
Zlozvyky a jak s nimi zatočit (Ludmila Hrnčířová)
 
Čo robí A.R.M.Y vo fandome? (Diana Majtánová)
Čo robí A.R.M.Y vo fandome? (Diana Majtánová)Čo robí A.R.M.Y vo fandome? (Diana Majtánová)
Čo robí A.R.M.Y vo fandome? (Diana Majtánová)
 
Jindřiška je pes (Klára Jechová)
Jindřiška je pes (Klára Jechová)Jindřiška je pes (Klára Jechová)
Jindřiška je pes (Klára Jechová)
 
Využitie mobilných aplikácii v boji proti plytvaniu jedlom (Karim Kabir)
Využitie mobilných aplikácii v boji proti plytvaniu jedlom (Karim Kabir)Využitie mobilných aplikácii v boji proti plytvaniu jedlom (Karim Kabir)
Využitie mobilných aplikácii v boji proti plytvaniu jedlom (Karim Kabir)
 
Co má společného divadlo a rituál? (Lucie Laštovková)
Co má společného divadlo a rituál? (Lucie Laštovková)Co má společného divadlo a rituál? (Lucie Laštovková)
Co má společného divadlo a rituál? (Lucie Laštovková)
 
Národní knihovna VS. Digital humanities
Národní knihovna VS. Digital humanitiesNárodní knihovna VS. Digital humanities
Národní knihovna VS. Digital humanities
 
Digitální stopa
Digitální stopaDigitální stopa
Digitální stopa
 

Search Engine Marketing

  • 1. Úvod do PPC systémov FF UK, Studia Nových Médií 20. 4. 2011 Miloš Kriššák 1
  • 2. Obsah Prehľad PPC systémov Internetová aukcia Meranie a vyhodnocovanie Facebook Nástroje 2
  • 4. 4
  • 5. 5
  • 6. 6
  • 7. Reklamné plochy Vyhľadávanie 7
  • 8. Reklamné plochy Vyhľadávanie 8
  • 9. Reklamné plochy Obsahová sieť 9
  • 10. Reklamné plochy Obsahová sieť 10
  • 11. Cielenie vo vyhľadávaní Kľúčové slová + Text Ad Kľúčové slová + Image Ad Iba pre výsledky hľadania v “Obrázkoch” 11
  • 12. Cielenie v obsahovej sieti Kľúčové slová + Text Ad / Banner Zvolené umiestnenie podľa URL / kategória 12
  • 13. Cielenie v obsahovej sieti Remarketing Cielenie podľa preddefinovaných skupín, ktoré zachytáva kód na stránke (a ich kombinácie) Všetky formáty obsahovej siete (Texty / Bannery) 13
  • 14. Špecifikácia formátov Textová reklama 25 znakov: Poznáte SNM? 35 znakov: Už je najvyšší čas. Spoznajte nás. 35 znakov: Navštívte #SNMbeer už zajtra! 35 znakov: snm.cuni.cz Grafická reklama Formáty: gif, jpg, png, swf 300 x 50 Mobile leaderboard 468 x 60 Banner 728 x 90 Leaderboard 250 x 250 Square 200 x 200 Small square 336 x 280 Large rectangle 300 x 250 Inline rectangle 120 x 600 Skyscraper 160 x 600 Wide skyscraper 14
  • 15. Špecifikácia formátov Video reklama In-stream video (US only) YouTube promoted video (selected countries) Click to Play Video In-stream Audio (US & Canada only) In-video static image Image Search Ad 15
  • 16. Google vyhľadávanie + partneri Display reklama (sieť AdSense) Množstvo reklamných formátov Najväčšie pokrytie Smart pricing AdWords Editor Google podpora Výukové centrum 16
  • 17. Český PPC sysém, vyvinutý Jyxo, licencovaný Seznam Vyhľadávania na Seznam, Zboží.cz, Firmy.cz, v encyklopédii, Sbazar, v hľadaní obrázkov Obsahová sieť Veľké pokrytie na českom trhu Menšie možnosti optimalizácie Vlastný systém merania Export / Import 17
  • 18. Internetová aukcia Ako funguje radenie inzerátov 18
  • 19. 19
  • 20. Kvalita inzerátov a KWs Počet inzerentov Sezóna Cena za klik Čas / rozhodujúci okamih Denné rozpočty / scheduling 20
  • 21. Užívateľ Inzerent 21
  • 22. Bid / Price CPC Bid Price Paid 1. 6 Kč 5 Kč 2. 5 Kč 4 Kč 3. 4 Kč 2 Kč 4. 2 Kč 22
  • 23. Relevancia Užívateľ Inzerent 23
  • 24. AdRank = Quality Score x CPC bid AdRank 1. 42 QS: 1 - 10 8 - 10: Super :) 2. 40 7: OK 5 - 6: Doplácaš! 3 - 4: Je to zlé 3. 32 1 - 2: Odpis... 4. 20 24
  • 25. Podiel faktorov hodnotenia kvality (QS) Relevancy CTR Relevancy CTR LP Quality Account history LP Quality Other Account history Other 25
  • 26. Podiel faktorov hodnotenia kvality (QS) CTR Relevancy CTR : click-through rate LP Quality Account history Other CTR = Clicks / Impressions CTR kľúčového slova CTR inzerátu CTR display URLs v zostave CTR celého účtu CTR v Google sieti 26
  • 27. Podiel faktorov hodnotenia kvality (QS) CTR Relevancy LP Quality Account history Other Relevancia Relevancia kľúčového slova a inzerátu Relevancia KW + Ad k hľadanému výrazu (matched query) Iné LP Quality Môže poškodiť pri negatívnom hodnotení Account History Výkon účtu v geografickom regióne, kam cieli reklama 27
  • 28. AdRank CPC Bid x QS = AdRank 1. 6 Kč 7 42 2. 5 Kč 8 40 3. 4 Kč 6 24 4. 2 Kč 10 20 28
  • 29. CPC(1) = AdRank(2) / QS(1) Hodnotenie kvality Cena kliku *) Zdroj:Výskum Click Equations (www.clickequations.com) 29
  • 30. Koľko teda zaplatím? CPC Bid x QS = AdRank CPC 1. 6 Kč 10 60 50/10= 5 Kč 2. 5 Kč 10 50 40/10= 4 Kč 3. 4 Kč 10 40 20/10= 2,10 Kč First Page bid = 2,10 Kč 4. 2 Kč 10 20 x 30
  • 31. Koľko teda zaplatím? CPC Bid x QS = AdRank CPC 1. 6 Kč 7 42 40/7= 5,71 Kč 2. 5 Kč 8 40 24/8= 3 Kč 3. 4 Kč 6 24 20/6= 3,33 Kč First Page bid = 2,10 Kč 4. 2 Kč 10 20 x 31
  • 32. Rekapitulácia Pozícia inzerátu (AdRank) Hodnotenie kvality (Quality Score) Cenová ponuka (CPC bid) Faktory ovplyvňujúce cenu (CPC) Ponuka konkurencie First Page Bid / CPC bid Hodnotenie kvality (Quality Score) Faktory ovplyvňujúce QS CTR Indikátor relevancie : čím presnejšie zacielený a špecifickejší, tým lepšie CTR CTR je ovplyvňovaná pozíciou inzerátu kvalitou textu presnosťou zacielenia Relevancia (chce: analýzu webu, relevantné KWs, relevnanté texty) Výkon účtu / Výkon v geografickej lokalite Výkon v Google sieti (u všetkých inzerentov) Vyhodnocuje sa pri každej aukcii Mení sa časom podľa výkonu kampane 32
  • 33. Meranie a vyhodnocovanie Život je interpretácia. Štatistika je interpretácia. Život je štatistika. 33
  • 34. 4 skupiny metrík Clicks, Impressions, CTR, Avg. CPC, Avg. Position Conversions, Conversion Rate, Cost per Conversion Total Conversion Value, Value per Conversion View-through Conversion, Impression Share 34
  • 36. Štruktúra účtu Zostavy (AdGroups) Kľúčové slová 36
  • 37. Štruktúra účtu Inzeráty / Ads Vyhľadávacie termíny / Search Terms 37
  • 38. Typy zhôd Voľná zhoda (Broad Match) : auto Modifikovaná voľná (Modified Broad) : +auto Frázová zhoda (Phrase Match) : “auto” Presná zhoda (Exact Match) : [auto] Špeciálny prípad matchingu: Session-Based Broad Match Negatívne KWs Negative Broad : -auto Negative Phrase : -”auto” Negative Exact (tzv. Embedded Match) : -[auto] V obsahovej sieti možno tiež vylúčiť Site / Category exclusion Below the fold exclusion 38
  • 39. Čo merať? Ako merať? Pre koho merať? Podľa typu kampane: Brandová kampaň (zvyšovanie povedomia) Kampaň na získanie návštevnosti Výkonová kampaň Ukazovatele (KPIs - Key Performance Indicators) Reach, Frequency Impression Share / Reach; CTR / Click Volume; CPC; Quality Traffic Conversions; Conv. Rate; Cost per Conversion; ROI (Return on Investment) Účel Optimalizácia I. rádu (CTR, CPC, Pos.), II. rádu (Cost per Conv., Conv. Ef., ROI) Optimalizácia kvality (podľa času, miesta, zdroja) Reporting (pre klienta, pre manažment, pre vlastnú potrebu) 39
  • 40. *) Zdroj obr.: www.mojandroid.sk 40
  • 46. Nástroje 46
  • 47. Keyword Tool / Návrhy kľúčových slov 47
  • 48. Traffic Estimator / Odhad návštevnosti 48
  • 49. Ad Preview Tool / Náhľad reklamy 49
  • 50. Google Insights for Search 50
  • 51. Wonder Wheel / Kolo informácií 51
  • 54. Ďalšie nástroje Google Website Optimizer Conversion Optimizer Automated Rules Zlepšováky Rozšírená CPC (Enhanced CPC) Auto-optimalizácia zobrazovania inzerátov Rotate, Optimize for Clicks, Optimize for Conversions Preferencia biddingu podľa času, demografických ukazovateľov 54
  • 55. Ďakujem za pozornosť Miloš Kriššák milos.krissak@ataxo.cz milos.krissak@h1.cz 55